Mít vše hotovo

Kniha Mít vše hotovo (Getting Things Done) v našem knihkupectví objednat nejde. Prý není na skladě. Mám se zeptat příští týden. Nechce se mi čekat a tak koukám na web a knihu objednávám.

Jsem bezesporu geniální člověk. Přímo srším nápady, ale mám v nich neuvěřitelný chaos. Kdesi na pozadí myšlenek se občas mihne vše co "bych měl" nebo dokonce co "musím" a připomíná to lavinu která narůstá a hrozí potupné zavalení. Ovšem, vyškrábu se na nohy a zase budu klopýtat dál, ale moje touha nějakým způsobem utřídit své myšlenky, úkoly, projekty a aktivity je den ode dne palčivější.

Vyzkoušel jsem nejrůznější kalendáře a organizery, ale myslím že tomu stále chyběl systém. Doufám že mi jej kniha zprostředkuje.
Když jsem se koukal po programech na GTD, narazil jsem na českou aplikaci, kterou je možné stáhnout zde.

 Působí na mne velmi dobrým dojmem, ale v základní demoverzi je k dispozici pouze do 50 položek. Funkční verze stojí okolo 1200,- Kč. To je poměrně vysoká částka a tak jsem se rozhlížel po něčem podobném, ale pro mne finančně únosnějším.

V současné době pro GTD používám program ThinkingRock. Ve verzi 2.2.1. je zdarma. Vyšší verze stojí okolo 800,- Kč. Verze zdarma však naprosto postačuje mým záměrům.
Kromě toho že je program trochu líný, což může být i spouštěním z USB, jsem s ním zatím nadmíru spokojen.
Angličtina však není moje silná stránka. Pokud máte podobný problém, na rozjezd je tu stručný, ale značně komfortní návod od Worcaholica.



Ačkoliv na knihu "Mít vše hotovo" teprve čekám a systém přesně neznám, program již užívám a jsem s ním nadmíru spokojený.
Většina z nás musí pokročit se spoustou věcí na mnoha frontách, ale ještě ani nevíme, které věci to vlastně jsou. A častá stížnost "Nemám čas na..." (doplňte sami) je pochopitelná, protože řada projektů se zdá nepřekonatelných a skutečně nepřekonatelné jsou, protože projekt se nedá provést. Dá se vždy provést jen krok s ním spojený. Spousta kroků přitom vyžaduje jen minutu či dvě a projekt se posune vpřed.
David Allen

Programy pro GTD

(Getting Things Done)
Thumbnail of Remember the Milk
Remember the Milk - v základní variantě zdarma

Thumbnail of TiDy
TiDy - je zdarma

Thumbnail of Jello Dashboard
Jello Dashboard - je zdarma

Thumbnail of MonkeyGTD
MonkeyGTD - je zdarma

Thumbnail of ToDoList
ToDoList - je zdarma

Thumbnail of Chandler
Chandler - je zdarma

Thumbnail of lis.to
lis.to - je zdarma

Thumbnail of Next Action, Personal Edition
Next Action, Personal Edition - je zdarma

Thumbnail of ChunkyGTD
ChunkyGTD - je zdarma

Thumbnail of Achiever
Achiever - je zdarma

Thumbnail of What's Next!
What's Next! - je zdarma

Thumbnail of Ajour
Ajour - je zdarma

Thumbnail of GTD TiddlyWiki Plus
GTD TiddlyWiki Plus - je zdarma